Jak utrzymać lojalnych klientów za pomocą marketingu mobilnego
Marketing mobilny może być trudny do zrozumienia i trudny do wdrożenia, jeśli nie otrzymujesz odpowiednich informacji i porad.
Poświęć kilka minut na zapoznanie się z faktami i sugestiami przedstawionymi poniżej — zawarte w nich informacje mogą być właśnie tym, czego potrzebujesz, aby ten nośnik reklamowy działał w Twojej firmie.Daj swoim subskrybentom możliwość rezygnacji z otrzymywania Twoich SMS-ów. Format Twoich wiadomości powinien automatycznie zawierać zestaw instrukcji lub zdanie „opt-out”. Musisz użyć słów, które przekażą wiadomość, aby mogli wydostać się z twoich wiadomości. Obejmuje to słowa takie jak „ANULUJ SUBSKRYPCJĘ” i „STOP”.Kluczową wskazówką w przypadku kampanii marketingu mobilnego jest ograniczenie liczby ofert przesyłanych na Twoją listę. Zbyt częste rozpowszechnianie ofert osłabia poczucie pilności, które w innym przypadku mógłbyś wywołać w umysłach subskrybentów. Wywoływanie poczucia niedostatku zachęca osoby docelowe do korzystania z ofert za każdym razem, gdy są im przedstawiane.Trzymaj się z dala od krzykliwych projektów. Jeśli chcesz dodać muzykę do swojej strony internetowej, w porządku, ale nie powinieneś wysyłać wiadomości z dołączoną muzyką lub krzykliwymi obrazami. Ludzie lubią proste wiadomości, a jeśli Twoja zacznie puszczać w nich muzykę lub jasno migać, natychmiast klikną opcję Usuń i zignorują Cię.Mieć cel. Nie rozpoczynaj mobilnej kampanii marketingowej, dopóki nie dowiesz się dokładnie, dlaczego chcesz ją mieć. Możesz chcieć uzyskać dodatkowe przychody lub przyciągnąć więcej czytelników, ale bez względu na powód, musisz śledzić otrzymywane informacje, aby dowiedzieć się, czy Twój program naprawdę odnosi sukcesy.Nie wysyłaj swoim klientom bezsensownych wiadomości. Upewnij się, że zawsze masz coś istotnego do powiedzenia, kiedy poświęcisz czas na przesłanie im wiadomości. Nic nie może zabić dobrego programu marketingu mobilnego szybciej niż niepotrzebne kontaktowanie się z klientami za pomocą częstych wiadomości.
Chcą użytecznych, odpowiednich wiadomości, a nie beztroskich przekomarzań, jakbyś był ich głupkowatym przyjacielem.Stwórz politykę marketingu społecznego.
Każda firma powinna mieć zasady, które pomogą dyktować właściwe zachowanie, a marketing mobilny nie jest inny. Powinieneś upewnić się, że każdy członek Twojej firmy jest świadomy i rozumie tę politykę, a także podjąć kroki w celu zapewnienia, że będzie ona przestrzegana w każdym przypadku.Bądź spójny z głośnością wiadomości. Zawsze powinieneś poinformować klienta z wyprzedzeniem, ile wiadomości planujesz wysłać w tygodniu lub miesiącu. Gdy to zrobisz, Twoi klienci wiedzą, czego się spodziewać i będą czekać na wiadomość od Ciebie. Zrób dobry harmonogram i trzymaj się go.Spraw, aby Twoje mobilne kampanie marketingowe były interaktywne. Przyciągnij klientów i zaoferuj im możliwość interakcji z systemem lub między sobą. Angażując użytkowników mobilnych, wzmocnisz bazę klientów, a także określisz przyszłe zapotrzebowanie na więcej, ponieważ każdy klient będzie chętniej polecał Twoją usługę.Jeśli chcesz zainwestować pieniądze w mobilną kampanię marketingową, możesz skutecznie zoptymalizować swoją witrynę. Zbudowanie efektywnej strony mobilnej to specjalistyczne zadanie, znacznie różniące się od zwykłego projektowania stron internetowych. Aby uzyskać najlepsze wyniki, najlepiej zlecić to zadanie komuś, kto ma do tego kwalifikacje.Twoja naturalna skłonność może polegać na wysyłaniu niechcianych wiadomości za pomocą nowej mobilnej kampanii marketingowej, ale spamowanie ludzi nigdy nie jest dobrym rozwiązaniem w żadnej kampanii. Jest to ogromna przeszkoda i może pozostawić trwały ślad na Twojej reputacji i spowodować utratę stałych klientów.Bez wątpienia jest tam coś, z czego możesz skorzystać. Oczywiście nie możesz oczekiwać, że twój plan zostanie zrealizowany z dnia na dzień. Ale jeśli sporządzisz listę zadań i przeznaczysz regularne okresy czasu na pracę nad projektem, możesz opracować dobrą kampanię i oczekiwać dobrych wyników.