Wskaźnik poziomu paliwa

0 Comments

Czujnik poziomu w zbiorniku paliwa pojazdu jest w rzeczywistości kombinacją trzech elementów takich jak pływak, pręt uruchamiający i rezystor.

Ta kombinacja komponentów wysyła zmienny sygnał do wskaźnika paliwa lub urządzenia elektronicznego. Zespół czujnika jest często nazywany nadawcą. Jest to stosunkowo prosty system, pływak to uszczelniony kompozytowy lub metalowy elipsoidę lub piankowa substancja stała – jest zazwyczaj owalny, a nie okrągły i spoczywa na powierzchni paliwa. Jest przymocowany do obrotowego pręta uruchamiającego. Gdy zmienia się poziom benzyny lub oleju napędowego w zbiorniku, pływak porusza się w górę i w dół wraz z powierzchnią paliwa. Jest przymocowany do cienkiego metalowego pręta uruchamiającego, którego jeden koniec porusza się wraz z nim. Pręt jest obracany w pewnym punkcie wzdłuż jego długości, a następnie przeciwny koniec jest przymocowany do uziemionego rezystora zmiennego. Drut z rezystora biegnie do wskaźnika paliwa. W niektórych pojazdach drut biegnie bezpośrednio do miernika, a w innych do krokowego lub urządzenia elektronicznego, które interpretuje sygnał i uruchamia miernik mechaniczny lub cyfrowy.

Gdy poziom paliwa zmniejsza spadki pływaka, drążek uruchamiający powoduje, że wycieraczka przesuwa się po listwie oporowej od ziemia, a do miernika przekazywany jest mniej prądu. Igła pokazuje malejący odczyt.

Gdy zbiornik jest pusty, pływak znajduje się na najniższym poziomie, a wycieraczka znajduje się na drugim końcu odpornego paska od ziemi, więc do miernika wysyłany jest bardzo mały prąd. Istnieją różne rodzaje liczników paliwa, przykładowo przy dystrybutorach znajdziemy liczniki przepływającego paliwa. Wiemy wówczas ile paliwa zostało wydane. Tego rodzaju licznik do zbiornika paliwa możemy spotkać przykładowo na stacjach paliw. Przepływające paliwo napędza mechaniczną część, która obracając się liczy ilość przepompowanego paliwa. Dzięki temu znamy ilość paliwa, jaką wlewamy do pojazdu, wiemy także ile paliwa zostało w zbiorniku.

Renowacja lakieru auta

Wszelkiego rodzaju rysy na lakierze bynajmniej nie są czymś, wobec czego można przejść do porządku dziennego. Można oczywiście je pozostawić, aczkolwiek można także zdecydować się na usługę detailingu.

Wnętrze samochodu

Wiadomo jest, że w procesie codziennego, normalnego użytkowania samochodu, pewne elementy ulegają zużyciu. Niewątpliwie w odniesieniu do niektórych elementów nie można uniknąć owego zużycia. Jednakże z drugiej strony na rynku coraz większą popularnością cieszy się usługa auto detailingu.

Felgi i opony

Podczas jazdy samochodem, felgi są tym elementem, który zbiera na siebie bardzo wiele. To na felgach odbijają się nierówności na drogach, to one zbierają na siebie różnego rodzaju zanieczyszczenia, a tych przecież na drogach nie brakuje.